Gesprekkenservice

Ondersteuning bij het voorbereiden en oefenen van lastige gesprekken of gesprekken met mensen met lastig gedrag. Komt mijn boodschap echt goed over? Ben ik sterk genoeg om bij mijn standpunt te blijven en welke woorden of toon kan ik beter inzetten voor een optimaal resultaat? Bij lastige gesprekken is de doelstelling om tot een oplossing of een vergelijk te komen, door onderliggende emoties die de overhand krijgen lukt dit vaak niet naar tevredenheid. Ook omgaan met verschillende culturen is niet altijd eenvoudig door de ingebakken vooronderstellingen.
Oefenen met gespreksvoering en daar feedback op krijgen zorgt ervoor dat emoties onder controle blijven en de oplossing vaak dichterbij is dan gedacht.

Lastig gedrag is voor iedereen weer anders; jij bent bijvoorbeeld ingesteld op harmonie terwijl je gesprekspartner stevig sturend ingesteld is. Wat kun je dan doen om zo goed mogelijk aan te sluiten zodat je je doel bereikt en het een voor beide partijen prettig gesprek wordt?  Ik help je hier graag bij.

Gesprekkenservice blijkt voordelig bij sollicitatie-gesprekken, assessments, onderhandelen, een gesprekspartner van een andere nationaliteit of cultuur, slecht nieuws brengen, nee-verkopen etc.

Kijk onder ‘Trainingsacteur’ voor meer info over mijn ervaring.